Wednesday, July 27, 2011

My Skincare Part I (陪我走過暗瘡dark age的skincare)

My Skincare Part I (陪我走過暗瘡dark age的skincare)

在這裡分享一下暗瘡時期我用的skincare.

自從暗瘡激烈地爆發時期, 我開始找auntiefacial.
Auntie以前是開美容院的, 她除了修讀皮膚美容課程, 亦親自訓練美容院的美容師.
初時我對做facial的認識不多, 就是覺得會痛, 做完會紅.
多做一段時間後發現治療暗瘡必須裡應外合, 中西合壁才能事半功倍.
於是開始對auntie多了信任, 漸漸跟她買skincare.
靠著她以前開美容院的人脈, 可以買到美容院裝, 價錢比家庭裝平一點.

她介紹的是法國凝詩 (Biologie Pierre Boutigny) 這個牌子.
這是個法國牌子. 1984年創立, 擁有20年美容產品生產經驗. 現時市面上有120款分別來自14個系列的產品. 我用的products都橫誇幾個系列.

Problem Skin - CAMPHOR MASK
Soothes, absorbs the excess oil and lifts the impurities, eliminates dead cell and dark overpigmentation. It reduces the formation of black heads and white heads, closes enlarged pores, leaving the skin smooth and soft.
Peeling後使用, 感覺真的很深層清潔.

Sensitive & dry skin - GENTLE SOOTHING MASK
This Mask contains chamomile extract, guaiazulene, kaolin and panthenol. Gentle Soothing Mask alleviates irritation of the skin and is particularly suitable for treating sensitive and dry skin conditions, as well as thread veins or erysipelas.
多次轉換formula, 現在的soothing mask已經不及以前的好用了. 最主要原因是敷上現在的mask沒有那緊緊的感覺, 即使有些小的軟粒子幫助擦死皮, 感覺仍是非常不實在. 不過沒有緊緊的感覺卻令皮膚不會變乾, 可能這就是改formula的原因了.

Oily skin - HYDRO EMULSION CREAM
Contains active biological elements, improves the skin cellular renewal and free radical. It retains moisture, brings back elasticity and softness. Controls excess oil secretion, minimizes enlarged pores, leaving the skin fresh and non-greasy.

Liposomes Range - LIPOSOMES SERUM
This product has rich ingredients and rapid penetration brings a new and youthful look to the skin. It removes wrinkles, hydrates, maintains the natural moisture and makes the skin brighter, softer, smoother and healthier.
非常好的精華素, 我當它是保濕精華用. 這幾年來的冬天我都是靠它陪我渡過的.

高峰期我會隔兩天做一次peeling. Peeling完總會接著敷清潔mask (camphor mask). 之後一天敷保濕mask.
持續了好一段日子, 暗瘡情況得以控制下來.


jUan

No comments:

Post a Comment